1 » 2 » Jesienno-zimowe przesilenie. Jak sobie z nim radzić?!3

Jesienno-zimowe przesilenie. Jak sobie z nim radzić?!

alt
Niedługo po zakończeniu okresu wakacyjnego zauważamy, że stopniowo zaczyna skracać się dzień, poranki i wieczory są dużo chłodniejsze niż w lecie, a z każdym następnym tygodniem  pojawia się coraz więcej pochmurnych, deszczowych i zimnych dni. Te wszystkie zmiany powodują, że zaczynamy odczuwać  nie tylko przygnębienie z powodu kończącego się lata, ale także zaczyna nam brakować energii do zmagań z codziennymi obowiązkami, w ciągu dnia częściej odczuwamy senność, a także spada nasza odporność i częściej się przeziębiamy. Przyczyn zmiany naszego samopoczucia może być kilka.. Na pewno mniej przebywamy na słońcu i zazwyczaj mamy mniejszą aktywność fizyczną. Dodatkowo, późną jesienią zastępujemy lekkie potrawy pełne warzyw i owoców, cięższymi, bardziej tłustymi daniami, także często zamiast wody i soków pijemy więcej kawy i herbaty, które zamiast nawadniać, „wysuszają” - powodują, że tracimy z organizmu płyny wraz z cennymi składnikami.



CO MOŻEMY ZROBIĆ, ŻEBY CZUĆ SIĘ DOBRZE TAKŻE JESIENIĄ?!

Dlatego, żeby zachować energię, kondycję i dobry nastrój powinniśmy wprowadzić w nasze życie drobne zmiany:

  • zadbajmy o dostosowany do naszych możliwości ruch na świeżym powietrzu, np. spacery, bieganie, jazda na rowerze itp.,

  • pijmy codziennie ok. 1,5 litra niegazowanej wody mineralnej oraz 1 l pozostałych płynów w postaci: soków, kompotów, zup, itp.,

  • ograniczmy w diecie „niezdrowe” tłuszcze, cukier i sól,

  • jedzmy produkty zbożowe pełnoziarniste,

  • włączajmy do diety różnorodne warzywa i owoce, najlepiej ze źródeł ekologicznych,

  • uwzględnijmy w diecie produkty kiszone (ogórki, kapustę, sok z kiszonych buraków i in.),

  • jedzmy 2-3 razy w tygodniu ryby, najlepiej morskie,

  • jako przekąski wybierajmy świeże i suszone owoce, orzechy, gorzką czekoladę.

 

 

JAK MOŻEMY UZUPEŁNIĆ NASZĄ CODZIENNĄ DIETĘ?

Jeśli z różnych przyczyn Twoja dieta nie w pełni pokrywa zapotrzebowanie organizmu na witaminy, minerały i antyoksydanty, możesz wspomóc się dobrymi suplementami diety, które uzupełnią ważne dla Twojego zdrowia składniki. Możesz kupić produkty zawierające  pojedyncze substancje aktywne, ale pamiętaj, że Twój organizm jest mechanizmem złożonym i wato wspomagać go na wielu poziomach.

W jesienno-zimowym przesileniu pomogą Twojej kondycji, samopoczuciu i odporności :
 

Witamina C. Polecamy opatentowaną formę witaminy C Ester-C®, która skutecznie wspiera odporność. Badania pokazują, że wchłania się w większym stopniu do komórek układu odpornościowego i pozostaje w organizmie dłużej niż kwas askorbinowy, nie podrażniając przy tym śluzówki żołądka.


CaroCare® naturalny beta-karoten, sam w sobie posiada korzystne właściwości przeciwutleniające, a także odkłada się w tkance podskórnej, nadając skórze ładny koloryt. Dodatkowo jest cennym i bezpiecznym źródłem witaminy A, która pomoże Ci w utrzymaniu prawidłowego widzenia, dobrej odporności oraz zdrowej skóry.


Witaminy z grupy B będą wspomagały Twój prawidłowy metabolizm oraz przyczynią się do właściwego funkcjonowania układu nerwowego, krwionośnego i odpornościowego. Wśród witamin z grupy B znajdziesz wyjątkową, opatentowaną, nowoczesną formę kwasu foliowego - Quatrefolic®. Jest to aktywna forma folianu, która może być od razu wykorzystana w organizmie i dzięki temu jest odpowiednia nawet dla osób mających genetycznie uwarunkowane zmniejszenie aktywności enzymu przekształcającego „tradycyjny” kwas foliowy w aktywny folian. Dodatkowo Quatrefolic® w odróżnieniu od kwasu foliowego nie maskuje niedoborów witaminy B12.


Witamina D3 w lecie, kiedy przybywamy na słońcu, jest produkowana w naszej skórze pod wpływem działania promieni słonecznych, natomiast w okresie jesienno-zimowym synteza skórna jest na bardzo niskim poziomie i witamina ta musi być dostarczana z pożywieniem. Ze względu na to, że występuje w małej ilości pokarmów i w niedużych ilościach (bogatym źródłem witaminy D są tylko ryby morskie), zalecana jest jej suplementacja („Wytyczne suplementacji witaminą D dla Europy Środkowej – rekomendowane dawki witaminy D dla populacji zdrowej oraz dla grup ryzyka deficytu witaminy D”, 2013). Pamiętaj, że witamina D jest ważna dla bardzo wielu układów Twojego organizmu – przede wszystkim dla zdrowych kości i zębów oraz dla odporności.


Witamina E roślinnego pochodzenia,  która nie bez powodu nazywana jest „witaminą młodości” – jej właściwości przeciwutleniające mają szczególne znaczenie dla zachowania dobrej kondycji skóry, układu sercowo-naczyniowego i nerwowego.


Wszystkie wyżej wymienione składniki znajdziesz w jednym produkcie Human Complex zawierającym więcej składników z grupy antyoksydantów, witamin i minerałów. Oczywiście możesz je skompletować z pojedynczych składników, ale zwracaj uwagę na ich odpowiednie formy, zawartość, pochodzenie i standaryzację.
 

Czas przygotować się i wzmocnić swój organizm przed zimą!


 
Powrót do porad »

Promocje